Agri10x – индийски Blockchain базиран стартъп дава предимство на фермерите с децентрализиран подход

Използвайки Blockchain технологията, стартъп компанията Agri10x, базирана в областта Пууна в западната част на Индия, елиминира посредниците в търговията със селскостопански продукти, за да гарантира, че фермерите получават навреме справедлива цена за продукцията си.

 

През 2016 г., когато Blockchain е просто мода, Панкадж Годе / Pankajj Ghode, съосновател и главен изпълнителен директор на Agri10x и екипа му се фокусират единствено върху увеличаването на доходите на фермерите в страната. Цитирайки визията на министър-председателя Нарендра Моди за „по-добро овластяване на фермерите“, Панкадж казва, че е видял начин да го допълни с помощта на Blockchain.

„Сегашният процес на управление след прибиране на реколтата е много фрагментиран. След прибирането на реколтата, една култура преминава през охлаждане, почистване, сортиране и опаковане преди да се премине към производство. В този процес, със своите многобройни посредници, фермерите почти никога не получават справедлива цена или пък тя не се заплаща навреме“, казва той.

За да помогнат на фермерите да търгуват директно с купувачите, без да загубят действителната си печалба от посредници, Pankajj Ghode, Abhijith Naraparaju и Sundeep Bose основават стъртъп компанията Agri10x през 2016 г. Това е децентрализирана платформа, която създава прозрачна екосистема, която дава на земеделските производители повече автономия. „Основната болезнена тема на сегашния пазар е, че компаниите могат лесно да манипулират веригата на търсенето и предлагането в своя полза, независимо от ефекта, който има върху другите участници на пазара”, казва Панкадж.

Пътят и предизвикателствата

Pankajj Ghode е експерт по цифрови решения с 20-годишен опит в IT стратегии, разработването на продукти и цифрова трансформация, същевременно е съветник на правителството на Индия. Abhijith Naraparaju е архитект на Blockchain решения е внедрил Blockchain архитектура в няколко финансово-технологични стартъпа. Sundeep Bose също е архитект на Blockchain решения и ИКТ учен с двадесетгодишен опит в ИТ сектора.

За основателите на Agri10x, едно от първите предизвикателства е да накарат фермерите да се качат на борда, тъй като е трябвало да се борят с очевидното „съпротивление на мисленето“. Така стартиращата компания достигна до консултантски компании, които да подпомогнат фермерите при ценообразуването на продукцията. Така се сформират взаимноизгодни споразумения с тези дружества, които помагат за продажбите на селскостопански стоки.

„Накрая фермерите бяха убедени, защото видяха добавената стойност, която дойде заедно с нашата платформа. Не им отне много време да разпространят информацията сред своите колеги, което помогна на общността да расте, ”казва Панкадж.

Тъй като това е децентрализирана Blockchain мрежа, данните са сигурни и няма възможност за манипулиране на цените. С помощта на инструментите за програмиране на NLP (Natural Language Programming) няма да има пропуски в комуникацията между земеделските производители и търговците.

Тримата основатели са приобщили повечето от земеделските производители от Западна Махаращра от районите на Pandharpur, Tasgaon, Indapur, Saswad и Pune. Освен това стартиращата компания изгражда своя собствена кампания с инфлуенсъри, както нарича тези влиятелни „селски предприемачи“. Тези местни посланици са отговорни за поддържането на Agri10x общността в определено село. Говорейки за корпоративния сектор, Панкадж казва, че скоро ще започнат да снабдяват Haldirams и Pepsi, тъй като тези корпорации трябва да използват много материали за преработка от селските райони.

 

Децентрализиран бизнес модел

Стартъпът начислява търговска такса между 6 и 10%, която е равномерно разпределена между земеделските производители и търговците. При децентрализирания подход и двете страни пестят голяма сума пари, които иначе биха били изразходвани за посредници. Според Панкадж, размерът на самата търговия е голям, тъй като обемът започва от 200 тона и достига до 1000 тона. Стартъп компанията има екип от 20 души, а Панкадж твърди, че основателите вече са похарчили над един милион долара за изграждането му.

Той казва: „Първо искахме да тестваме пилотно проекта, за да го проверим с фермери и търговци. Сега, когато произвежда добра доходност, започнахме да достигаме до инвеститорите.“

В момента брутната добавена стойност на стартъпа е на 38 хил. индийски рупии и Agri10x се опитва да достигне до 60 хил. индийски рупии до края на годината. Панкадж казва: „Добавихме още един поток от приходи с модел на абонамент от центрове за окачествяване и складове. Тук очакваме да постигнем повече приходи. „

 

Земеделските производители – забравените герои

Въпреки факта, че 70% от индийските домакинства все още са зависими от земеделието, фермерите в цялата страна са се превърнали в забравени герои на нацията през последните няколко десетилетия. Но няколко стартиращи компании са дошли на помощ с технологиите. Агротехнически Стартъпи като Oxen Farm Solutions, Agribolo, Gold Farm, Trringo, farMart също работят неуморно, за да променят този сценарий.

С приемането на модела „Земеделието-като-услуга“, многобройните Agtech стартъпи сега се стремят да създадат свързани с земеделието модерни технологични механизми, за да му помогнат да се превърне в устойчив и печеливш бизнес.

Според проучване на YourStory поне 13 стартиращи компании са набрали общо около 65.6 млн. долара през миналата година, което е с 21% повече, в сравнение с 54 млн. от 18 сделки през 2017 година.

 

Какво предстои за Agri10x?

Панкадж обяснява, че фермерите нямат онлайн персонификация или идентификация в Индия. „Agri10x дава тази идентификация и потребителите знаят от коя ферма или фермер идва продуктът“, казва той.

Сега екипът работи върху списък от избрани стоки и планира също така да добави и логистични услуги. Изборът на стока и предоставянето й на правилния купувач е предизвикателство, тъй като наличността на стоки подлежи на промяна в зависимост от сезона.

За да се справи с това, Agri10x сега се стреми да набира средства, така че старъпът да може да натрупа кумулативно всички стоки от всички видове търговци, използвайки подход, ориентиран към данните и да се придържа към календара на културите.

Компанията сега разширява дейността си до Telangana, Bihar, Madhya Pradesh, and Andhra Pradesh и също така гледа към глобална експанзия.

 

Източник: Sampath Putrevu/ yourstory.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: transparent;background-size: initial;background-position: center top;background-attachment: scroll;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 100px;}

Като продължавате да използвате сайта, приемате използването на "бисквитки". повече информация

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close