Секторът получи над 248 млн. долара финансиране през първите шест месеца на 2019, регистрирайки около 300 % ръст на годишна база
Стартъпите в индийското земеделие в последно време се превърнаха в любимци на инвеститорите, като през първите шест месеца на тази година секторът получи над 248 милиона долара финансиране, регистрирайки огромен 300 на сто ръст в сравнение с същия период на миналата година.
С нарастването на броя с 25% на годишна база в момента Индия има повече от 450 стартиращи компании в аграрния сектор, сочи доклад, разкрит от NASSCOM. „През последните години секторът в Индия беше свидетел на някои от световните и насочени към сектора фондове, които директно инвестират в agritech стартиращи фирми на“, се казва в доклада, озаглавен „Agritech in India: Emerging Trends in 2019“.
Според проучване на органа на ИТ индустрията, 48 на сто от отговорилите агротехнически изпълнителни директори, смятат, че ще бъдат следващият agritech еднорог през следващите три години. С все повече и повече земеделски производители, които приемат и приемат start-up иновативни решения, се наблюдава значително изместване в сегмента от B2C (ориентирано към потребителите) към B2B (ориентирано към бизнеса) стартиращи компании.
„Селскостопанският сектор непрекъснато напредва към дигиталната си трансформация и стартъп екосистемата играе решаваща роля тук, носейки иновации и смущения в много необходимата област“, заяви Дебджани Гош, президент на NASSCOM. Внедряването на технологиите в селското стопанство винаги се нуждае от структуриран институционален фокус и технологичните фирми се опитват да пробият в селскостопанския пейзаж, използвайки по-нови бизнес модели, отбеляза Гош.
„IITians и NITians се интересуват от агротехнологичния сектор, тъй като той остана недокоснат, а също и поради приложението Internet of Things (IoT). Като основни приложения IoT могат да помогнат на фермерите да контролират напоителната система и да наблюдават качеството на почвата и производителността. Тъй като от такива неща може да се извлече огромна полза, студентите проявяват интерес и се опитват да наберат средства “, каза Saurabh Chaubey, изпълнителен директор на AIC@36Inc.
„Сега фермерите се възползват максимално от цифровите пътища, предоставени им с нарастването на навлизането на смартфони и лесната достъпност на данните на по-ниски цени. Тъй като основната инфраструктура на 4G интернет достига до почти всички кътчета на страната, мащабирането на бизнес моделите вече става по-лесно“, каза Ашиш Мишра, изпълнителен директор на TheKrishi, Агро-базиран стартъп.
„Има много инвеститори, които отбелязват основните възможности за растеж, съчетани с макро тенденциите и са готови да инвестират конкретно в аграрния сектор в Индия. Инвеститорите смятат, че индийските фирми в сектора имат потенциала да станат глобални “, добави той.
Междувременно данните на изследователската фирма Tracxn също показват, че през първите седем месеца на 2019 г. секторът е преминал 100 милиона долара инвестиции, в сравнение с 163 милиона щатски долара през цялата 2018 година.
Nasscom също отбеляза, че корпорациите и инвеститорите играят жизненоважна роля в подкрепа на това преминаване от B2C към B2B стартиращи компании с над 200 милиона долара инвестиции в B2B стартиращи предприятия, направени през последните 18 месеца, което го прави като ключов генериращ приход сегменти в цялостния агритен сектор. Това даде възможност да се създаде по-добър достъп до пазара, по-бързо внедряване на технологии и да се осигури специфична за домейна поддръжка за развитие на продукта, добави той.
Източник: The new indian express