Агро стартъпите в Индия процъфтяват, фермерите обръщат повече внимание на технологиите

Секторът получи над 248 млн. долара финансиране през първите шест месеца на 2019, регистрирайки около 300 % ръст на годишна база

Стартъпите в индийското земеделие в последно време се превърнаха в любимци на инвеститорите, като през първите шест месеца на тази година секторът получи над 248 милиона долара финансиране, регистрирайки огромен 300 на сто ръст в сравнение с същия период на миналата година.

 

С нарастването на броя с 25% на годишна база в момента Индия има повече от 450 стартиращи компании в аграрния сектор, сочи доклад, разкрит от NASSCOM. „През последните години секторът в Индия беше свидетел на някои от световните и насочени към сектора фондове, които директно инвестират в agritech стартиращи фирми на“, се казва в доклада, озаглавен „Agritech in India: Emerging Trends in 2019“.

 

Според проучване на органа на ИТ индустрията, 48 на сто от отговорилите агротехнически изпълнителни директори, смятат, че ще бъдат следващият agritech еднорог през следващите три години. С все повече и повече земеделски производители, които приемат и приемат start-up иновативни решения, се наблюдава значително изместване в сегмента от B2C (ориентирано към потребителите) към B2B (ориентирано към бизнеса) стартиращи компании.

 

„Селскостопанският сектор непрекъснато напредва към дигиталната си трансформация и стартъп екосистемата играе решаваща роля тук, носейки иновации и смущения в много необходимата област“, ​​заяви Дебджани Гош, президент на NASSCOM. Внедряването на технологиите в селското стопанство винаги се нуждае от структуриран институционален фокус и технологичните фирми се опитват да пробият в селскостопанския пейзаж, използвайки по-нови бизнес модели, отбеляза Гош.

 

„IITians и NITians се интересуват от агротехнологичния сектор, тъй като той остана недокоснат, а също и поради приложението Internet of Things (IoT). Като основни приложения IoT могат да помогнат на фермерите да контролират напоителната система и да наблюдават качеството на почвата и производителността. Тъй като от такива неща може да се извлече огромна полза, студентите проявяват интерес и се опитват да наберат средства “, каза Saurabh Chaubey, изпълнителен директор на AIC@36Inc.

 

„Сега фермерите се възползват максимално от цифровите пътища, предоставени им с нарастването на навлизането на смартфони и лесната достъпност на данните на по-ниски цени. Тъй като основната инфраструктура на 4G интернет достига до почти всички кътчета на страната, мащабирането на бизнес моделите вече става по-лесно“, каза Ашиш Мишра, изпълнителен директор на TheKrishi, Агро-базиран стартъп.

 

„Има много инвеститори, които отбелязват основните възможности за растеж, съчетани с макро тенденциите и са готови да инвестират конкретно в аграрния сектор в Индия. Инвеститорите смятат, че индийските фирми в сектора имат потенциала да станат глобални “, добави той.

Междувременно данните на изследователската фирма Tracxn също показват, че през първите седем месеца на 2019 г. секторът е преминал 100 милиона долара инвестиции, в сравнение с 163 милиона щатски долара през цялата 2018 година.

Nasscom също отбеляза, че корпорациите и инвеститорите играят жизненоважна роля в подкрепа на това преминаване от B2C към B2B стартиращи компании с над 200 милиона долара инвестиции в B2B стартиращи предприятия, направени през последните 18 месеца, което го прави като ключов генериращ приход сегменти в цялостния агритен сектор. Това даде възможност да се създаде по-добър достъп до пазара, по-бързо внедряване на технологии и да се осигури специфична за домейна поддръжка за развитие на продукта, добави той.

Източник: The new indian express

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: transparent;background-size: initial;background-position: center top;background-attachment: scroll;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 100px;}

Като продължавате да използвате сайта, приемате използването на "бисквитки". повече информация

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close