Иновации в действие: Дигитална платформа улеснява директните продажби на фермерите

Над 50 хил. земеделски производители вече ползват платформата Fracht Pilot

 

И през 2020 година изложението „Зелена седмица“ в Берлин е арена на конкурса за специализирани стартъп компании, разработили не само иновативни продукти, но и дигитални решения, целящи да улеснят работата на земеделските производители. Един от тях е берлински стартъп предлагащ платформата Fracht Pilot, която улеснява фермерите при осъществяване на директните продажби.

„Това е специализиран облачно базиран софтуерен продукт с който се автоматизира и дигитализира целия процес на директни продажби – от поръчката на клиентите до доставката на продуктите и заплащането за доставените продукти“ казва д-р Себастиан Терлунен, специалист по икономическа информатика, който е разработил софтуера с още двама свои колеги.

Платформата може да се използва не само в Германия, но и във всяка една страна по света, като земеделските производители заплащат минимален месечен абонамент според заявените от тях услуги за ползване. Тя е стартирала през 2018 година, като до момента се използва от близо 50 хил. потребители, предимно средни и дребни земеделски производители, които искат по-лесно и директно от своя смартфон да управляват целия процес на директни продажби на своята продукция. Любопитното е, че тази платформа е двустранна, тоест позволява както на фермерите да организират своите директни продажби, така и на клиентите да управляват своите доставки.

„Например един клиент чрез нея може да се абонира всяка седмица да получава по осем литра прясно мляко от даден производител или да заяви, че има амбалаж за връщане“, уточнява разработчикът.

Освен това фермерите могат да следят и на какво ниво са плащанията за различните поръчки, и да получава своевременна информация за минали или предстоящи плащания, да сторнира поръчки и други операции. В зависимост от това, къде се намират фермерите, могат да избират на какъв език да ползват платформата. За всеки един от клиентите на платформата се създава отделна информационна система, като другите потребители нямат достъп до данните му.

Преди да я пуснат в действие, разработчиците на платформата са я тествали в продължение на една година сред фермери, за да получат обратна връзка как точно да я модифицират и настроят според потребностите им. За това, колко лесно е използването ѝ, Себастиан дава следния пример

„Най-възрастният ни потребител, който се оправя без проблем с платформата при организацията на своите директни продажби е на 75 години“.

Автор: Мартин Иванов

Източник: Nivabg.com

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: transparent;background-size: initial;background-position: center top;background-attachment: scroll;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 100px;}

Като продължавате да използвате сайта, приемате използването на "бисквитки". повече информация

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close