Производство на нов продукт, непознат на пазара – конфитюр (джем)

Страна: Чехия

Финансиране: Мярка 124 от Програма за развитие на селските райони (2007 – 2013)

Тип нововъведение/иновация: Иновативен краен продукт

Проект и участници: Предприятието произвежда конфитюри и сладка, които се използват за пълнеж в пекарните, в сладкарската промишленост, както и за директна продажба в магазините. За да отговори на изискванията на пазара, предприятието инвестира в създаването на иновативен продукт, като за тази цел работи съвместно с изследователски институт, за да разработи нова технология за преработка на суровината. Новаторството се състои в подобреното качество на крайния продукт, новата опаковка и технологията на производство, която не включва влагането на консерванти. Иновацията също така включва производството на конфитюри с цели плодове или късчета, които са търсени най-вече в сладкарската промишленост.

Инициатор: Получателят на финансова помощ, въз основа на адаптирането към изискванията на пазара

Участници в проекта: Хранително-преработвателен сектор, Институт за химически технологии

Проблеми/нужди: Многобройните, различни потребители на конфитюри в Чехия обикновено се зареждат с продукти, които имат относително ниско съдържание на плодове. Този ефект се постига чрез добавяне на голямо количество захарно цвекло. Този подход е подходящ в случаите, когато конфитюра се използва от евтини пекарни. Бенефициентът в случая се е средоточил върху средната ценова гама на продукти.

Бенефициент: Предприетия в хранително-преработвателния сектор

Ползи от трансфера на знание: Внедряването на иновативен продукт в масовото производство е предварително

Резултати/заключения:
• Утвърждаването на нов тип конфитюр, включващ в себе си до 70 % съдържание на плодове;
• Нова опаковка, която е биологично разградима и не замърсява околната среда;
• Химическите консерванти са успешно премахнати, както и съдържанието на добавена захар в крайният продукт е сведено до минимум но не за сметка на дълготрайността на продукта;
• Допълнителен ефект е постигнат и чрез повишаване на професионалните умения на персонала чрез предоставяне на специфична информация от страна на експерти в хранително-вкусовата промишленост по отношение на влаганите суровини;
• Постигнати са по-добри икономически резултати чрез по-голяма печалба благодарение и на по- висока производителност на труда.
• По време на изпълнението на проекта сътрудничеството между изследователите и служителите на предприятието за производство на конфитюр се превърна в една симбиоза между теорията и практиката.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: transparent;background-size: initial;background-position: center top;background-attachment: scroll;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 100px;}

Като продължавате да използвате сайта, приемате използването на "бисквитки". повече информация

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close